Antikvariát s více než 49 972 položkami
+420 775 281 837 v pracovní dny 7:00 - 14:00
Antikvariát
Nákupní košík Prázdný
SLOVENSKO, SLOVENSKO, SLOVENSKO!!!

Vážení zákazníci, jistě jste si všimli, že z naší nabídky zmizela možnost zaslání objednávky na Slovensko Českou poštou. Je to bohužel následek extrémního zvýšení ceny ze strany České pošty, které nemůžeme akceptovat. V současnosti řešíme spolupráci s některým z ostatních dopravců. Aktuálně je možné tedy většinu naší produkce zakoupit přes Aukro, které zprostředkovává zasílání na Slovensko. Děkujeme za pochopení. Váš Červený knír

Úpadkové umění západu před soudem ruských umělců realistů
Varšavskij Sergej Ivanovič

Úpadkové umění západu před soudem ruských umělců realistů

STAV: knihovnická razítka a nálepka; zažloutlá ořízka, nalepená obálka na deskách
7/10 (Pěkný stav, mírná poškození)
Ilustrace
-
80 Kč
Koupit knihu Knihu už máte v košíku
Pro mě nezobrazovat
Možnost položku zařadit mezi nežádané mohou využít pouze přihlášení uživatelé.
Vydavatel
Typ vazby
poloplátěná převazba
Počet stran
152
Rok vydání
1951

V 7 kapitolách hodnotí kniha ideové dědictví ruských malířů, kteří v 2. půli minulého století zajížděli na západ, hlavně do Paříže, a protestovali proti formalistickému umění, které pod reakčním heslem "umění pro umění" vedlo k plnému pohrdání obsahem i formou v umělecké tvorbě. Mnoho dokladů o tom přinesli ve svých dopisech malíři V.V. Stasov, I.N. Kramskoj a I.J. Rěpin. Břitce kritisují francouzské umění let 70.-80., pozorují otrockou závislost západoevropských umělců na zájmech a vkusu buržoasie i spojitost její koloniální politiky s charakterem její třídní kultury. Velcí realisté, revolucionář Courbet a demokrat Daumier, zůstali bez nástupců. Manet, Renoir a ostatní impresionisté nikdy nevystoupili ze své měšťácké opatrnickosti a vůbec pařížská bohéma zůstala bezstarostná jak v době Komuny, tak po vítěství Thiersově. Autor vysoce hodnotí ruskou estetiku, jíž theoretické základy položil již r. 1855 Černyševskij a po něm Dobroljubov. Naproti tomu pranýřuje nekritický vztah některých soudobých sovětských estetiků, kteří nevidí (na př. I.E. Grabov v monografii o Rěpinovi z r. 1937) zhoubný vliv bezideového úpadkového umění kapitalistického Západu, především francouzské dekadentní kultury z přelomu století na ostatní Evropu.

Mohlo by vás zajímat

Načíst další (+21)