Ve druhé části 4. dílu zaměřené na televizní studiovou techniku se seznamujeme se zpracováním obrazového signálu v televizním studiu, s digitálními formami přenosu a s kompresí obrazových signálů. Pojednání o studiovém zařízení pak pokračuje popisem kamer včetně snímání z filmu, dále pak režijním zpracováním vysílaných pořadů, popisem problematiky synchronizace a formátů magnetického záznamu. V článku o studiových měřicích metodách se uvádí význam vysílání měřicích řádků.
Kniha je určena servisním technikům z oboru reprodukce obrazu projekčními a velkoplošnými zařízeními i technikům obsluhujícím televizní studiová a vysílací zařízení, jakož i všem zájemcům a studujícím obor sdělovací techniky.
Autor edice "Televizní technika" měl svůj způsob označování jednotlivých svazků díla, na kterém trval. Bohužel, svazky nevycházely v chronologickém pořadí, takže panuje v číslování svazků edice drobný nesoulad. Na vysvětlenou budiž následující informace.